zaterdag, oktober 14, 2006

iPod Nano (Product) Red

De nieuwste iPod Nano is rood, op zich geen spectaculaire gebeurtenis, aangezien Apple de voorbije jaren bijna om de 6 maand telkens een vervanging van de oude iPod heeft doorgevoerd; er zijn nu al 5 generaties van de wereldberoemde iPods en 3 hoofdmodellen (iPod/color/video, iPod Nano/mini, iPod Shuffle).


Daar wordt nu de iPod Nano Red aan toegevoegd.
Qua "specs" verandert er niet veel, het is een ordinaire 4Gb met helder kleurenscherm, en draait tot 24u. lang uw 1000 favoriete liedjes.

Het idee van hem rood te maken komt van de cross-brand campaign (Product) Red.
Een Campagne die geld probeert in te zamelen voor The Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria.


Dus dit wil zeggen dat voor elke iPod er gekocht wordt($199), er een volle $10 naar TGFFATM
Het zou natuurlijk geen cross-brand campaign zijn als er geen andere brands mee gemoeid zouden zijn, mee in het complot zitten The Gap, Motorola, MySpace, AIM en nog enkelen.

Allemaal sponsoren ze of maken ze voorwerpen die dan rood zijn of van een inspirerende text zijn voorzien, die uiteraard allemaal op -red eindigen a la: inspi(red), admi(red), ...
Het is een leuk initiatief dat zeker bij bloggers en de MySpacers in de smaak zal vallen.

en als ik door het kopen van iets dat ik toch ging kopen een goed doel kan steunen, waarom niet.

Glenndavid

tags: , , ,