dinsdag, oktober 17, 2006

Digg Labs

Een van de knapste websites die ik ik recentelijk gezien heb ik toch wel de Digg stack, en de Digg Swarm beide van Digg Labs. Zoals de vele bloggers onder jullie wel al weten is Digg een informatie-evaluatiesysteem, waar men artikels kan "diggen" ofwel en "stem" geven.

Artikels met de meeste "Diggs" komen op de voorpagina en die krijgen dan natuurlijk nog meer diggs!

Het nieuwe concept van Digg is Swarm, een meer visueele aanpak van de hele zaak; de artikels worden in kleine bollen weergegeevn die letterlijk in de blogosfeer rondzweven, hoe meer Diggs, hoe geler de bol is.

Digg%20labs%20swarm

Het hele systeem is uiterst dynamisch en zeer Web2.0.

Ik vind het alles heel prachtig weergegeven, onder de motorkap zit een gigantisch dynamisch Flashdocument en een hele brok AJAX.

Het is een van de mooiste websites die ik ken, het is in ieder gaval de enigste webstek waar ik uren kan naar kijken, en het alles zien gebeuren.

Digg Stack is dan weer een heel ander concept. de posts komen binnen als een "stokje", hoe meer Diggs, hoe hoger het stokje wordt. De gelere stokjes hebben in het verleden veel Diggs gehad.

Ook dit systeem is uiterst dynammisch en steekt knap in elkaar!

Digg, Digg Swarm, Digg Stack


Glenndavid

Tags: , , , , ,